Fellesutgifter
Fra og med 1. januar 2014 øker fellesutgiftene med kr. 291,- pr. mnd..
Sameiermøtet 18. mars i år vedtok å øke fellesutgiftene med bakgrunn i den
forestående betongrehabiliteringen i garasjene, samt dreneringen av alle blokkenes
inngangssider.
Styret har også vedtatt å øke fellesutgiftene med bakgrunn i en markant økning i
utgiftene til kabel tv/ internett fra Canal Digital. Sameiets kostnader for kabeltv har økt
betydelig og styret har derfor sett seg nødt til å reflektere dette i fellesutgiftene.
Styret har i tillegg til ovennevnte registrert en betydelig økning i utgifter til ”ekstra
renovasjon”. Med dette menes at det blir hensatt til dels mye søppel på våre
ellers så pene fellesområder, samt at det ved søppelcontainerene på de avsatte
fellesområdene for søppel (søppelpunktene), blir kastet ting som ikke skal befinne
seg i disse containerene.
Styret henstiller alle beboere om å benytte seg av Bølstad Gjenvinningsstasjon,
Kongeveien 100 i Ås kommune for innlevering av gamle hvitevarer og andre
gjenstander som skal kastes ved f. eks. flytting. Sameiets container og søppelpunkter
er IKKE steder å kaste slikt. Det medfører store kostnader for sameiet å få fjernet
slikt avfall. Det samme gjelder hensatte ting (sykler, tv’er og lignende) i boder
og kjellerganger. Dette koster sameiet store summer pr. år, noe som det ikke er
budsjettert for og dermed går opprydding av disse områdene utover det normale
driftsbudsjettet som ikke har som formål å dekke inn slike ekstrakostnader.
Styret henstiller også alle beboere om å ikke sette ting utenfor sameiets container
(mellom S36 og M41) utenom containerens åpningstider. Dette medfører også ekstra
kostnader for sameiet. Lån heller nøkkel hos blokktillitsvalgt (se oppslag på tavlen i
inngangspartiet). Vi minner også om at containeren ikke har kapasitet til å ta søppel
fra oppussingsprosjekter som f. eks. hele kjøkken eller tømming av hele leiligheter
for den saks skyld. I slike tilfeller SKAL man finne andre mer egnede løsninger for
avfallshåndtering.